نگاشته شده توسط: :) | دسامبر 1, 2009

دوپامینو عشقه!

طی آخرین کنکاشها با استاد عزیزم بر سر تیپ های شخصیتی به این نتیجه رسیدیم که بنده اصولا یک novelty seeker هستم و کلا harm avoidance ام بسیار کم است و همه ی این سرگردانی ها و تنبلی ها و تمرکز نداشتگی ها،اینجوری که من اسمشان را گذاشته ام، هم از همین ناشی می شود
بعد بحث می کنیم که harm avoidance از سروتونین بالا ناشی میشود و novelty seeking وابسته به دوپامین است و طبق آخرین تحقیقات علمی از این شاخه به آن شاخه پریدن یک جورهایی مربوط می شود به نورآدرنالین
و ادامه میدهد که اینها خصوصیات مزاجی ست و مزاج به این سادگیها قابل تغییر نیست و تو باید با توجه به این خصوصیات زندگی ات را بسازی، واقع بین باشی،فقط کافیست دور و برت را کمی خلوت کنی و اولویتهایت را درجه بندی کنی و و…
و من هم تاکید می کنم که اصلا قرار نیست من مزاجم را عوض کنم که اصلا شما بیا هوا را از من بگیر ولی دوپامین را نه!

می دانید اصلا وقتی آدم خودش را بررسی می کند و به یک جاهای معنی داری میرسد خیلی کیف دارد
من کلا عاشق این نوروترنسمیترهام

پاسخی بگذارید

دسته‌ها

