نگاشته شده توسط: :) | مه 8, 2008

برکه

ماهی سیاهم مرده بود.رنگش پریده بود و دهانش باز،آنقدر باز که انگار می خواست تمام دنیا را یکجا ببلعد…

ماهی قرمز تند و تند دور تنگ می چرخید و به خودش می پیچید و موجی که می ساخت ماهی سیاهِ مرده را روی آب بالا و پایین می برد.

ماهی قرمز توی کاسه می چرخید و من طول رودخانه را گرفته بودم و می گشتم دنبال حوض! حوضی که ماهی داشته باشد،که ماهی قرمزم توی خانه ی جدیدش تنها نباشد…حوضها خالی بود،یکی گفت بیندازش توی رودخانه.

نشستم کنار رود.آب تند می آمد و میرفت،پولکهای حنایی ماهی توی آفتاب برق برق میزد،دمش انگار از حریر بود،آب می غرید و روی تخته سنگها غلت میزد…گفتم نه!

 

آب از زیر کاسه قطره قطره می چکید و ماهی قرمز جا برای تکان خوردن نداشت،من میرفتم و نفس نفس میزدم ، موهایم توی صورتم ریخته بود و باد…

 

برکه آرام بود با نیلوفرهای آبی و جلبکهای سبز و مرغابی های سفید…برکه بزرگ بود،نه آنقدر بزرگ که ماهی کوچک راهش را گم کند.بید مجنون روی آب خم شده بود،زیر سایه نشستم،کاسه را آرام کج کردم و ماهی را هل دادم توی برکه…اولش سر جاش ایستاد،مات شده بود به روبه رو،کم کم جلوتر رفت و بعد دم حریرش را تکان تکان داد و رفت و رفت تا آنجا که دیگر ندیدمش…سبک شدم…

.

.

.

تنگ خالی را گذاشته ام روی تاقچه تا یادم نرود قصه ی ماهی سیاه و ماهی قرمز…

 

پیراهنم بلند و حنایی،توی آفتاب برق میزنم پولک پولک پولک…موهام سیاه،ریخته روی شانه ها،آب از زیر کاسه قطره قطره می چکد،من نفس نفس نفس……

پاسخی بگذارید

دسته‌ها

